• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver rådgivning gällande samlingslån

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Ditt betalda billån syns säger du. Står det inte avslutad på den?
Tydligen hade jag 300kr kvar att betala, så det kanske är därför det står kvar? Verkar dock inte göra någon skillnad om mitt billån på 100k försvinner enligt många här?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
93
Poäng
266
Loggade dock in på deras hemsida och billånet stod som avslutad. Måste ringa dom igen. Kommer förmodligen inte förbättra betyget men borde se bättre ut, att bara ha en bil än två.

Det kan ta upp till 2 månader innan billånet står som avslutad på UC (var så för mig)
Du kommer också se historik för dina avslutade lån/krediter i 1 år. Vad visar din UC?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Det kan ta upp till 2 månader innan billånet står som avslutad på UC (var så för mig)
Du kommer också se historik för dina avslutade lån/krediter i 1 år. Vad visar din UC?
Okej nu står det avslutat och syns inte under min UC. Men mitt betyg blev inte bättre.

Finns det något man kan göra i nuläget eller är det bara att vänta tills ff försvinner?

Har som sagt ett samlingslån jag vill ta men fick inga erbjudanden sist. Har ändå 2.0 i uc, 4FF och 400k som skulle behöva samlas.

Verkar inte göra så stor skillnad. Eventuellt skulle jag kunna betala av ca 20.000 på 98.000 lånet, det kanske hjälper?

Är det något annat man bör tänka på än antal lån, uc osv? Tex är jag sambo nu vilket jag inte var då.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Har du andra krediter som är högt nyttjade så kan de ge snabb (nästa månads uppdatering) effekt att betala ner under 20% eller så.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Okej nu står det avslutat och syns inte under min UC. Men mitt betyg blev inte bättre.

Finns det något man kan göra i nuläget eller är det bara att vänta tills ff försvinner?

Har som sagt ett samlingslån jag vill ta men fick inga erbjudanden sist. Har ändå 2.0 i uc, 4FF och 400k som skulle behöva samlas.

Verkar inte göra så stor skillnad. Eventuellt skulle jag kunna betala av ca 20.000 på 98.000 lånet, det kanske hjälper?

Är det något annat man bör tänka på än antal lån, uc osv? Tex är jag sambo nu vilket jag inte var då.
Vid billån brukar betyget aldrig bli bättre som jag skrev i tidigare sida. Hände mig också.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Okej verkar inte finnas så mycket att göra än att vänta ut ff och försöka betala av lite lån, och billån gör ingen skillnad.

Finns det något större lån utanför uc? Kan det vara en smart lösning? Få ner summan på lån på uc för att samla och få bättre betyg? Men då står jag också med ett till lån som dock betalas av direkt, risken är dock att jag inte får något erbjudande då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp